DISPARE UN MARE BRAND DIN AGRICULTURĂ! ANUNȚUL FĂCUT ASTĂZI PENTRU FERMIERI!
agrointeligenta.ro -Un mare brand din agricultură va dispărea! Anunțul pentru fermieri și întreaba industrie de agribusiness din România a fost făcut astăzi, marți – 5 iunie, în cadrul unei transmisiuni speciale Agrointeligența ÎN DIRECT de la Marghita, din județul Bihor.
Invitați în studioul special al Agrointeligența – BT Video din cadrul evenimentului Bayer Agro Arena de la Marghita, reprezentanții companiei au făcut declarații referitoare la cea mai importantă tranzacție din agribusiness-ul mondial.
”Pot să vă spun că Bayer a semnat acordul de intenție de cumpărare a acțiunilor Monsanto în mai 2016 și, practic, în data de 7 iunie se va finaliza complet achiziția companiei Monsanto. Acest lucru înseamnă că se vor plăti banii care au fost discutați, suma care a fost discutată, și anume 63 miliarde de dolari, este suma pe care Bayer o va plăti pentru a deveni acționar unic al companiei Monsanto. Este cea mai mare tranzacție făcută vreodată, cea mai mare achiziție făcută vreodată la nivel mondial și este un lucru prin care Bayer se angajează în continuare să producă valoare și să asigure o agricultură sustenabilă, durabilă și modernă”, a declarat Mihai Gheorghe, Director Comercial al companiei Bayer în țara noastră.
Procesul de achiziție va conduce, prin absorbție, la dispariția unui brand cunoscut în agricultură la nivel mondial. Astfel, reprezentanții Bayer au anunțat în studioul mobil al Agrointeligența că se va renunța la brandul Monsanto, compania rezultată în urma tranzacției urmând a se numi mai departe Bayer.
”Compania se va numi Bayer. Este brandul pe care îl vom păstra în continuare. Monsanto va înceta să înceteze ca și companie. Ce putem spune referitor la fuziunea dintre portofolii este că portofoliul Monsanto va fi integrat în portofoliul existent Bayer. Numele brandului DEKALB va fi păstrat. Brandul DEKALB rămâne în continuare. De exemplu, vor fi integrate în portofoliul existent Bayer produse de protecție a plantelor. Practic, ce s-a făcut este o integrare de portofolii și echipe. La nivel de cercetare și dezvoltare căpătăm o poziție semnificativă la scară mondială, toate sub brandul Bayer. Portofoliul R&D, cercetare și dezvoltare, va avea un buget la scară globală de 2,4 miliarde de dolari, o cifră semnificativă pe care o punem practic în slujba cercetărilor pentru promovarea inovațiilor, iar noua companie la scară mondială va avea în jur de 115.000 de angajați, dintre care circa 8.000 lucrează în cercetare și dezvoltare, respectiv inovație în peste 35 de centre de cercetare la scară globală”, a explicat Sorin Daraban, Directorul de Marketing al companiei Bayer.
Noua entitate din agricultură va însuma vânzări de circa 20 de miliarde de euro, întreaga activitate după achiziție urmând să aibă pași bine stabiliți, în acord cu reglementările europene și cu cele de peste ocean. ”Achiziția a primit acceptul Departamentului de Justiție American cu o condiție importantă și anume aceea de a se finaliza vânzarea activelor care au fost propuse și agreate împreună cu compania și cu Agenția Transeuropeană și Departamentul de Justiție American până în momentul în care se va face fuziunea completă. Într-o perioadă de două luni de zile se estimează că se va încheia acest proces de vânzare a activelor care au fost negociate cu BASF. Până la această dată cele două companii vor funcționa ca și companii de sine stătătoare fără să aibă nicio implicare, cu o guvernanță separată, cu un management și un board separat”, a explicat Mihai Gheorghe care sunt pașii pe care atât Bayer, cât și Monsanto, îi au de urmat.
”Fuziunea va aduce un plus de inovație. Tot bugetul și tot portofoliul, toate investițiile vor merge spre inovație, cercetare și dezvoltare, pentru că în contextul tendințelor actuale la scară globală, creșterea nivelului populațional înseamnă necesitatea de hrană mai multă și mai bună calitativ. Acești factori pun presiune pe sectorul agricol la capitolul asigurării hranei cantitative și calitative pentru omenire. Ce este important de reținut este că această fuziune și noile sale auspicii aduc practic cercetarea și dezvoltarea în slujba fermierilor la scară globală. S-au reunit într-o singură entitate inovația și cercetarea din cadrul companiei Monsanto la capitolul genetică și semințe cu inovația și cercetarea din produse de protecție a plantelor, plus portofoliul de biologice care începe să capete viteză și vom lansa și noi în România în 2019 un portofoliu. Practic, reușim să mutăm inovația la un alt nivel în slujba fermierilor la scară globală și națională”, a subliniat și Sorin Daraban în cadrul interviului acordat Agrointeligența ÎN DIRECT de la Marghita, din județul Bihor.
Vă reamintim că astăzi, marți – 5 iunie, a avut loc cel de-al treilea eveniment din cadrul seriei Bayer Agro Arena – ediția 2018. Pe platforma de la Marghita, din județul Bihor, specialiștii companiei Bayer, alături de cei au companiilor partenere, au prezentat cele mai noi tehnologii în fața unui public format din peste 500 de fermieri din partea de nord-vest a țării. Atracția evenimentului au fost, ca de obicei, loturile cu culturi agricole la care s-au aplicat tratamentele și soluțiile Bayer.