Bayer testează piața semințelor: încep cu rapița, vor continua cu grâul. Oficial al companiei: Deși nu recunosc, mulți fermieri români fac profit!
Vlad Macovei -Bayer CropScience România, lider pe piața autohtonă de produse și servicii în domeniul protecției culturilor, se va concentra din ce în ce mai mult pe furnizarea de semințe către sectorul de agribusiness românesc.
Această strategie a început în 2013 cu lansarea a patru noi hibrizi de seminţe oleaginoase de rapiţă pentru piaţa românească. Este vorba de Bagira (un hibrid semitimpuriu cu talie media, rezistent la cădere pentru o recoltare ușoară), Belana (un hibrid semitimpuriu, rubust și cu producții ridicate), Jenifer (un hibrid semitimpuriu nou, cu performanțe de producție execepționale) și Jumper (un hibrid premiat pentru calitatea și cantitatea conținutului de ulei).
În cadrul loturilor exeperimentale cultivate, în toate județele s-a depășit media de producție pe țară, de 2.300 kg/ha, cu un record în județul Neamț de peste 5.000 kg/ha pentru toți cei patru hibrizi. În acest an, compania va lansa încă doi hibrizi de rapiță iar pe termen mediu se va orienta și către cereale, în special către furnizarea de semințe pentru culturile de grâu.
Pachete tehnologice pentru fermieri
“Ca lider de piaţă în domeniul cercetării şi dezvoltării în sectorul agricol, ne propunem să furnizăm fermierilor români soluţii inovatoare, de înaltă calitate, pentru a spori calitatea şi productivitatea recoltelor lor. Susţinem şi contribuim la creşterea sectorului agricol din România prin mărirea echipei locale de experţi şi prin extinderea activităţilor de dezvoltare locale. Acest lucru ne va ajuta să oferim consultanţă personalizată fermierilor şi să recomandăm oferte perfect adaptate condiţiilor locale specifice”, a declarat Alexander Buschermoehle (foto jos), Director Bayer CropScience România & Bulgaria.
După o dezvoltare dinamică a afacerii în ultimii ani, Bayer CropScience România are în continuare planuri de extindere pentru 2014. Dezvoltarea continuă a echipei şi a portofoliului va fi dublată de o diversificare a serviciilor de consultanţă personalizată pentru fermieri. Bayer va continua să ofere pachete tehnologice atractive, precum Pachetul Falcon pentru cereale sau Pachetele Biscaya & Proteus pentru seminţele de rapiţă. Pentru a demonstra eficacitatea soluţiilor companiei şi pentru a oferi cele mai recente informaţii clienţilor săi, Bayer CropScience va organiza mai multe evenimente informative şi demonstrative în 2014, în mai multe regiuni din ţară.
Investiții crescute în agribusiness
”În ceea ce privește profitabilitatea fermierilor, deși mulți nu vor recunoaște acest lucru, îi vedem din ce în ce mai interesați, investind din ce în ce mai mult, ceea ce înseamnă că rentează pentru ei să facă agricultură. Exporturile sunt un rezultat firesc, au crescut foarte mult în ultimii an, mă refer în special la zona cerealieră și la oleaginoase. Atmosfera din agricultură este una care ne dă speranțe pentru viitor. Vedem din ce în ce mai mulți fermieri interesați să modernizeze tehnologiile și astfel să își dezvolte afacerea” a precizat Gabi Raviczki (foto jos), Marketing Manager, Bayer CropScience România.
Foto: PR