• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Agenția care urma să promoveze produsele românești – amânată cu încă un an!

    Roxana Dobre -

    Agenţia pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, instituție care urma să funcționeze în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, nu va mai fi înființată în 2021. Conform unei Ordonanțe de Urgență privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, adoptată de Guvern vineri, 17 decembrie, și publicată în Monitorul Oficial de sâmbătă, 18 decembrie, aplicarea Legii nr. 133/2019 se amână cu un an.

    ”Termenul prevăzut la articolul 11 din Legea nr. 133/2019 pentru înființarea Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 15 iulie 2019, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2023”, se arată în document.

    ”Legea nr. 133/2019 pentru înfiinţarea Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 15 iulie 2019, cu modificările ulterioare, prevede la art.11 data intrării în vigoare 1 ianuarie 2022.

    Întrucât asigurarea veniturilor necesare desfăşurării activităţii Agenţiei impactează structura bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2022, în condiţiile în care Guvernul a adoptat măsuri bugetare, politice şi de asigurare de lichidităţi în vederea atenuării efectelor negative provocate de pandemia de coronavirus asupra nivelului de trai al populaţiei şi asupra economiei, se impune prorogarea  datei de intrare în vigoare a Legii nr.133/2019  până la data de 31 decembrie 2022. Astfel, se evită riscul unui blocaj în desfăşurarea activităţii Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, cu consecinţe negative majore, datorate, în primul rând, lipsei fondurilor necesare funcţionării, respectiv pentru investiţii, cheltuieli curente, cheltuieli de personal. Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 30/2017, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale are ca obiectiv creşterea competitivităţii produselor agroalimentare şi pescăreşti româneşti pe piaţa europeană şi globală, inclusiv prin acţiuni specifice de informare”, se arată în fundamentarea eleborată de Guvern pentru OUG nr. 130/2021.

    Scopul înfiinţării Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare urma să fie de a promova obţinerea de produse agroalimentare certificate conform unui sistem de calitate voluntară, denumite în continuare produse de calitate, şi de a asigura un marketing corespunzător acestor produse.

    Obiectivul legii era acela de a promova consumul de produse de calitate obţinute conform unui sistem voluntar de certificare a calităţii instituit prin legislaţie europeană sau naţională după cum urmează:

    a) schemele de calitate instituite în cadrul regulamentelor şi dispoziţiilor europene;
    b) schemele de calitate, inclusiv schemele de certificare a exploataţiilor agricole, pentru produse agricole şi alimentare, recunoscute de statele membre ale Uniunii Europene care îndeplinesc următoarele criterii:
    (i) specificitatea produsului final din cadrul acestor scheme derivă din obligaţiile privind garantarea caracteristicilor specifice ale produselor, a metodelor specifice de cultivare sau de producţie sau a calităţii produsului final;
    (ii) schema este deschisă tuturor producătorilor;
    (iii) schema implică respectarea unor specificaţii obligatorii ale produsului, acest lucru fiind verificat de autorităţile publice sau de un organism independent de inspecţie autorizat potrivit legislaţiei în vigoare;
    (iv) schema este transparentă şi asigură trasabilitatea completă a produselor;
    c) scheme voluntare de certificare a produselor agricole recunoscute de statele membre ca aplicând orientările Uniunii Europene privind cele mai bune practici pentru sistemele de certificare voluntară a produselor agricole şi alimentare.

    Funcționarea Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare din 2021 fusese anunțată ca o prioritate de noul ministru al agriculturii, Adrian Chesnoiu. Despre acest subiect pe larg aici: O nouă agenție în agricultură! ”Produsele româneşti trebuie marketate şi vândute în întreaga lume”


    Te-ar mai putea interesa

    Vremea de Florii, 1 Mai și Paște 2024. Meteorologii au anunțat prognoza meteo de sărbători Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA