• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Peste jumătate dintre vagoanele care blocau portul Constanța – scoase de pe linii

    Angelica Lefter -

    O mare parte dintre vagoanele CFR părăsite, care blocau Portul Constanța, au fost scoase de pe linii pentru a fluidiza traficul mărfurilor care vin din Ucraina.

    Astfel, 400 din cele 700 de vagoane ruginite și nefuncționale din Portul Constanța au fost scoase de pe linii până în acest moment.
    La începutul lunii iunie urmează să înceapă lucrările la primele 35 de linii de cale ferată, a declarat pentru G4Media și Info Sud-Est directorul Portului Constanța, Florin Goidea.

    Mmăsuri pentru a fluidiza circulația mărfurilor în Portul Constanța

    Pentru a crește operaționalizarea Portului Constanța, în contextul războiului din Ucraina, autoritățile române au trebuit să ia mai multe măsuri pentru a face față traficului crescut de mărfuri din ultimele trei luni.

    ”Prima problemă era să trecem mare parte din traficul auto pe CF (căi ferate n.red.), în sensul ăsta s-au luat măsuri urgente, n-am crezut niciodată că se vor scoate 400 de vagoane de pe liniile din port. 400 s-au scos până acum, iar în prima decadă a lui iunie încep lucrările la primele 35 de linii de cale ferată pentru reabilitare. Și sper foarte mult ca parte din traficul auto care aglomerează portul Constanța să treaca pe CF. Am declarat-o de multe ori. Portul Constanța a fost proiectat ca un port CF. Dar din cauza faptului că 30 de ani nimeni nu s-a îngrijit de căile ferate din port, la triaje mă refer, au ajuns în situația în care au ajuns”, a declarat Florin Goidea, directorul CN APMC.

    De asemenea, acesta a menționat că se lucrează și la triajul din Palas, acolo unde s-au eliberat din liniile care sunt legate direct de Oil Terminal.

    Directorul Portului Constanța: ”Nu a fost vorba niciodată despre un blocaj, ci despre o aglomerare”

    Despre problemele de infrastructură ale portului, Florin Goidea a indicat în primul rând mobilitatea mărfurilor transportate cu camioanele în interiorul portului.

    ”Probleme au fost la început cu calea ferată, ați văzut că guvernul imediat a investit, chiar vreau să vă spun că se lucrează și toate autoritățile au pus umărul fără discuție. Vama și-a mărit numărul de lucrători, și-a mărit programul, noi am căutat să asigurăm tot felul de fluxuri prin port astfel încât să reușim să îndrumăm camioanele ucrainene către terminalele unde aveau marfă. Dăm și flyere la porți, în patru limbi, ucraineană, turcă, engleză și română. Cum deschide flyerul, găsește o hartă unde sunt precizate terminalele, ca să nu umble aiurea prin port și să aglomereze”, a menționat directorul Portului Constanța.

    El a menționat că doar începutul a fost mai dificil, dar nu a fost vorba despre un blocaj, ci despre o aglomerare în unele terminale.

    ”Bineînțeles că începutul a fost mai greu, toată lumea a început cu blocajul Portului. N-a fost un blocaj, a fost o aglomerare în unele terminale. Pentru că și operatorii portuari au luat marfă pe care s-o descarce, atât datorită faptului că sunt câștiguri materiale, cât și de a ajuta. E drept că s-au produs sincope, gen nu știu ce container pentru România a ajuns la Pireu, și așa mai departe, dar în situația asta deosebită sincopele astea sunt absolut normale. Dar din dorința de a face știri din astea bombastice, s-au exagerat multe lucruri”, a mai declarat Florin Goidea.

    Chiar dacă situația se poate remedia, problemele încă există, iar războiul nu a prins Portul Constanța în cea mai bună formă.

    ”E adevărat că nu e simplu. Încă o dată spun. Avem probleme, ne chinuim să dirijăm traficul, să gasim soluții de a-i îndruma pe ucraineni, până și pe autostradă sunt mesaje în ucraineană – nu aglomerați portul dacă nu aveți treabă. Pentru că portul nu este un loc de depozitare pe termen lung a unei mărfi, marfa trebuie să circule prin port”, a explicat Florin Goidea.

    Planuri de investiții pentru rezolvarea problemelor și nevoilor Portului Constanța

    Nevoile portului pe termen lung și mediu sunt bine cunoscute, la fel cum sunt creionate și planurile pentru rezolvarea lor.

    ”Planuri de investiții există, trebuiesc dane în plus, trebuiesc făcute molurile 3 și 4, trebuie eventual investiții la insulă. Avem masterplan de transport, în sensul că vrem să reparăm toate drumurile, toate, absolut. Mai este o problemă, multe din greutățile noastre cu managementul de trafic sunt și datorită faptului că avem investiții. N-am știut că se întâmplă în Ucraina, dar avem investiții – lărgirea la patru benzi la poarta 10 și 10bis. Vă dați seama, poartă vitală de intrare a camioanelor. Acum am creat un circuit, intră pe la poarta 10bis, am operaționalizat poarta 14, intră camioanele și ies pe acolo. Poartă operaționalizată înseamnă că au vamă și poliție de frontieră. Împreună am lucrat cu toții rapid, am operaționalizat poarta 14 pe ieșire, poarta 10 bis numai să intre. De ce? Că mai rămăsese o bandă jumate, vă dați seama, două camioane și gata, se blocau. Un balamuc mare de tot. Că noi avem șanțuri săpate ca să ne extindem. Podurile iarăși, care erau în program, și am început să le facem, podul de la poarta 5, care este în renovare. Chiar astăzi m-am întâlnit cu constructorii și le-am zis domnule, urgentați, urgentați, faceți mai târziu trotuare și alte acareturi care sunt pe lângă pod, dar să am calea principală, să îi dau drumul cât mai repede”, a punctat directorul Portului Constanța, Florin Goidea.


    Te-ar mai putea interesa

    Un tânăr întors din Olanda și-a făcut plantație de lalele. Grădina poate fi vizitată gratuit Macerat de coada calului – rețetă. Beneficii Bursa ploilor – cât a plouat până astăzi în fiecare județ

    Ultimele știri

    Ministrul Agriculturii din Ucraina: arestat, eliberat pe cauțiune, încă își exercită atribuțiile de ministru Agnes Jansen după reportajul Agrointeligența: ”Mă pensionez, dar nu rămâneți fără legume!” Cine încasează subvenția APIA pe pășunea comunală. Acte necesare