Fermierii sunt revoltați după ce un mare retailer a anunțat că scade prețurile la raft
Violina Gorcinschi -Decizia Aldi de a reduce prețurile la produsele alimentare a stârnit furie printre fermierii germani, care au spus că vor fi puternic afectați. La concurența acerbă cu producătorii care exportă produse agricole în Germania, la creșterea inflației și a majorării prețurilor la combustibil, se adaugă, acum, și presupusa diminuare a cotei pe care fermierii o primesc din vânzările către marile magazine, care ar putea fi picătura care umple paharul, potrivit Agrarheute.com.
Lanțul de supermarketuri Aldi Süd reduce prețurile la unt și lapte. Acum s-ar pregăti și o scădere drastică a tarifelor la fructe și legume. Fermierii bavarezi protestează cu bannere și tractoare în parcările de la Aldi Süd, după ce compania a anunțat că va reduce prețurile la o parte dintre alimentele de pe rafturi.
Fermierii, supărați că Aldi reduce prețurile la alimente
Walter Heidl, președintele unei organizații de fermieri din Germania, și-a exprimat nemulțumirea față de politica de prețuri a Aldi. Acesta acuză lanțul de magazine că face o campanie agresivă de marketing prin care anunță reducerea prețurilor la produsele alimentare, în detrimentul fermelor de familie, care vor avea de suferit din cauza reducerii, implicite, a cotelor pe care le primesc ca furnizori.
La acea vreme, Aldi a anunțat chiar și prin intermediul ziarelor că intenționează să vândă mai multă carne pentru bunăstarea animalelor. „Bunăstarea animalelor este o chestiune de atitudine”, a scris discounterul în reclamele sale.
Fermierii locali au denunțat ipocrizia lanțului de magazine, spunând că acesta are un dublu standard. Președintele districtului BBV din Bavaria Superioară, Ralf Huber, a comentat situația într-un interviu. „Marja de profit la Aldi este din ce în ce mai mare, în timp ce afacerile noastre mor”, a precizat acesta.
Aldi Süd anunță o ofensivă de prețuri
Acum, discounterul lansează o nouă reclamă care a provocat indignare în rândul agricultorilor. Grupul de companii Aldi Süd vorbește despre o „ofensivă de preț”. Potrivit retailerului, prețul a peste 300 de articole a fost redus permanent de la începutul anului, inclusiv cel la lapte și unt.
În plus, Aldi a anunțat că și fructele și legumele sunt acum accesibile la prețuri mai mici, în toate cele 2.000 de filiale. Cu toate acestea, nu este vorba despre reduceri permanente de preț, a recunoscut purtătorul de cuvânt la „Münchner Merkur”, aceste oferte fiind valabile doar timp de o săptămână.
Mai mult, după ce presa a vorbit despre anunțul Aldi despre reducerea tarifelor la fructe și legume, și concurența a început să își reducă prețurile, pentru a nu fi depășită de campania Aldi.
Strategie eficientă de marketing pentru fructe și legume
Florian Wolz, președintele asociației de stat a organizațiilor de producători din Bavaria pentru fructe și legume, a spus că abordarea celor de la Aldi este un marketing eficient pentru a spori vânzările. Conform acestuia, „ofensiva de preț” nu are un efect negativ asupra producătorilor. În plus, în prezent, nu ar exista timp pentru a renegocia prețul de achiziție.
„Ceea ce face Aldi nu ne afectează momentan”, a spus Wolz.
Totuși, fermierii bavarezi critică compania, însă preferă să rămână anonimi în spațiul public deoarece supraviețuirea fermelor lor depinde de marii retaileri.
Asociația Fermierilor Bavarezi a criticat și campania publicitară Aldi Süd, care ar fi luat o decizie greșită deoarece o scădere a tarifelor la fructe și legume ar duce la o cotă mai mică pentru agricultori.
Asociația fermierilor critică campania Aldi Süd
Producția de fructe și legume necesită multe resurse și eforturi, a explicat Lisa-Maria Puschak, consultant în horticultură la Asociația Fermierilor din Bavaria. Este nevoie de muncitori sezonieri, pentru a sprijini cultivarea. Salariul minim în Germania, de 12 euro/oră, are un impact asupra costurilor producătorilor.
„Semințele și întreținerea livezilor și a culturilor de legume, atât în aer liber, cât și în sere, sunt costisitoare”, a precizat aceasta.
După cum subliniază Puschak, costurile crescute ale energiei au un impact puternic asupra motorinei, a costurilor pentru răcire și depozitare, sere și irigații.
BBV trage un semnal de alarmă: pe lângă creșterile de costuri planificate, precum creșterea cu 25% a salariului minim din 2021 până în octombrie 2022, a mai fost și inflația neprevăzută cauzată de războiul din Ucraina.
Producătorii autohtoni sunt sub presiune
Încă de anul trecut, în 2022, căpșunile, printre altele, au fost vândute sub valoarea costurilor de producție. În plus, fermierii germani reclamă că sunt supuși unei presiuni masive, deoarece alte țări din UE produc mai ieftin. În viitor, pe rafturile magazinelor cu reduceri, ar putea exista mai puține fructe și legume produse local.
Aldi a răspuns criticilor, subliniind că, de ani de zile, aceasta are relații de încredere cu mulți dintre furnizori. Aldi Süd a spus că este „întotdeauna interesată de prețurile echitabile, care reflectă, mai presus de toate, standardele înalte de calitate ale agriculturii”. Aldi Süd și Nord a comunicat că se angajează în continuare să respecte practicile comerciale echitabile în relațiile lor cu furnizorii.
https://www.agrarheute.com/management/agribusiness/bauern-empoert-aldi-kuendigt-preissenkungen-604320?fbclid=IwAR31-tjpcOpYvcC9gLR7zrvk0sKETtR-C6tz2yl2TdBoFN_vDka0EV_qZAE