Tendințe de piață în 2015. Grigore Horoi, Agricola Bacău: Observăm o orientare a consumatorilor către carnea ambalată
agrointeligenta.ro -Tendințele din industria cărnii sunt în curs de schimbare, potrivit directorului companiei Agricola Bacău. Aceasta a declarat că grupul pe care îl conduce a redus exporturile, preferând să comercializeze pe piața internă, unde consumatorii au început să prefere tot mai mult carnea ambalată.
”Vânzările noastre de carne de pui au crescut faţă de anul precedent în principal datorită creșterii ponderii în mixul de produse comercializate a sortimentelor cu valoare adăugată mare – produse refrigerate tranșate și dezosate, în detrimentul carcasei de pasăre. Observăm de asemenea, orientarea din ce în ce mai accentuată a consumatorilor noștri către produse din carne în ambalaje, care asigură un grad de siguranță alimentară ridicat și care mențin cu succes proprietățile organoleptice ale cărnii refrigerate”, a declarat Horoi. El a subliniat și că a observat un apetit al românilor pentru produsele de nișă ale brandului (Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres, gama Ușor de Gătit), precum și pentru sortimentele din carne de curcă, rață și chiar iepure.
Directorul spune că 85% din carnea de pui comercializată de Agricola Bacău anul trecut a fost carne refrigerată. ”Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 8% din producţia de carne) deoarece, pe de o parte, ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 36,5% din producția de carne, iar pe de altă parte exportul a fost orientat exclusiv pe marfă cu valoare adăugată mare, o parte semnificativă a acesteia fiind vândută sub brand Agricole” , a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.