LOVITURĂ PENTRU SUPERMARKETURI! Se reiau testele pentru DUBLU STANDARD!
Roxana Dobre -Lovitură pentru supermarketuri! La început de an, Comisia Europeană anunță o schimbare de strategie în monitorizarea marilor lanțuri de retail. Astfel, pe agenda oficialilor de la Bruxelles se menține problema standardelor duble ale calităţii produselor alimentare revine.
Uniunea Europeană nu a renunțat la monitorizarea companiilor care nu respectă standardele în privinţa alimentelor! Comisia Europeană va lansa în luna mai o campanie de testare a produselor alimentare în 16 ţări ale Uniunii Europene, pe fondul acuzaţiilor privind calitatea inferioară a mărfurilor vândute în Europa de Est, anunţă Vera Jourova, comisarul UE pentru Justiţie, Consumatori şi Egalitate de Gen.
Potrivit propunerilor formulate în 2017, Bruxellesul ar urma să aloce aproximativ un milion de euro pentru a ajuta autorităţile statelor membre să verifice produsele alimentare. În plus, vor fi elaborate planuri de armonizare a metodelor pentru depistarea produselor de calitate inferioară.
„Comisia Europeană tratează cu foarte mare seriozitate problema standardelor duble privind calitatea produselor alimentare şi a elaborat un plan de acţiune detaliat”, a declarat vineri Vera Jourova, potrivit unui comunicat postat pe site-ul Comisiei Europene.
„Protocolul comun de testare ar trebui să fie gata până în luna aprilie. În luna mai, ar urma să fie lansată o campanie de testare, cu participarea a cel puţin 16 ţări (selectate pe criterii geografice şi de mărime). Testele vor include formarea unui coş comun de produse comercializate în cele mai multe dintre statele membre; vor fi efectuate verificări privind compoziţia chimică şi gustul. Sperăm să prezentăm primele rezultate înainte de sfârşitul anului 2018”, a precizat Vera Jourova.
Ţări central şi est-europene, în principal Slovacia, Cehia şi Ungaria, au denunţat de mult timp faptul că în Europa de Est sunt vândute produse de calitate inferioară – de la alimente la cosmetice – sub aceleaşi branduri şi ambalaje utilizate pe pieţele occidentale.
În urmă cu câteva luni, Vera Jourova a argumentat că obiectivul este vânzarea unor produse de aceeaşi calitate pe piaţa comunitară. „Nu dezvăluim nume şi nu facem de ruşine companii, dar, dacă după teste nu vom constata îmbunătăţiri, se va şti public ce branduri sunt implicate şi este posibil ca şi consumatorii să exercite presiuni”, a explicat Jourova în septembrie 2017.
Reamintim că și Ministerul Agriculturii din România a efectuat teste în vara anului trecut. Ministerul Agriculturii care a prelevat probe de produse din Olanda, Germania și Belgia și le-a comparat cu probe similare din retail din țara noastră. Din 29 de probe care s-au calificat pentru proba de laborator, la nouă au fost identificare diferențe calitative, mai exact diferențe cu privire la valoarea energetică, conținutul de proteină – carne, sau de grăsimi.
La vremea respectivă presa de specialitate a solicitat și numele brandurilor care încalcă practic legislația în domeniu. ”Nu vom da numele vreunui producător sau al vreunui comerciant implicat în această analiză”, a precizat ministrul Agriculturii, Petre Daea care a amintit că legislația în vigoare apără companiile.
De data aceasta însă Comisia pare că nu mai este așa de indulgentă cu supermarketurile și companiile care se dovedesc neserioase.
Sursă selectivă: www.mediafax.ro
Citiți și:
MINISTRUL AGRICULTURII CONFIRMĂ DUBLUL STANDARD: ”Evident că există diferențe”