Iată ce afaceri în agricultură are Jean Valvis, grecul din Elveţia care a ajuns în Top 50 fermieri români
agrointeligenta.ro -Jean Valvis este pe locul 22 în topul fermierilor bogaţi, cu o avere de 30-35 de milioane de euro.
Omul de afaceri elveţian de origine greacă a venit în România acum 20 de ani. În două decenii, a reuşit să dezvolte şi mai apoi să vândă două dintre afacerile construite de la zero – Dorna (intrată în portofoliul Coca-Cola) şi LaDorna (achiziţionată de Lactalis) pentru o sumă de peste 100 milioane de euro.
Nu s-a oprit însă aici, pregăteşte mai mult ca sigur şi alte surprize, inclusiv pe segmentul apelor minerale. Între timp, Valvis a mai investit 12,5 milioane de euro în ape minerale, mai bine de 11 milioane de euro în via de la Sâmbureşti şi 15 milioane de euro în agricultura ecologică, după cum a anunţat chiar el. Valvis Holding Group include businessul cu apă Aqua Carpatica, cel cu vin Domeniile Sâmbureşti (prin firma Viti-Pomicola Sâmbureşti SA), afacerea cu cereale bio Dorna Agri şi AgroElectrica, specializată pe energie regenerabilă. Grupul are 400 de angajaţi.
Omul de afaceri susţine că a replantat jumătate din cele 500 de hectare pe care le deţine la Sâmbureşti (ceea ce a presupus investiţii iniţiale de 11 milioane de euro) şi că a adus soiuri noi. Principalele soiuri de la Sâmbureşti sunt Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Merlot, Fetească Albă. Producţia de vin este livrată pe piaţa locală, dar şi la export. După ce a intrat pe piaţa chineză, antreprenorul are acum în vizor piaţa rusă.
Un alt domeniu interesant pentru Valvis este şi agricultura ecologică, sector în care, până în prezent a investit, potrivit estimărilor proprii, aproximativ 15 milioane de euro. DornaAgri exploatează 7.900 de hectare în Balta Ialomiţei, producţia fiind axată pe cereale (porumb şi grâu). Compania urmăreşte să producă fulgi de porumb ecologic, precum şi batoane de cereale, musli, cornflakes şi napolitate.
Tot aici, Valvis încearcă să aclimatizeze plopul energetic, fiind plantate deja primele suprafeţe. Omul de afaceri crede că energia regenerabilă poate să asigure aprovizionarea energetică a ţării.
Anul trecut, jumătate din vânzările holdingului, cifrate la 25-26 de milioane de euro, au fost generate de apa minerală Aqua Carpatica. Valvis susţine că, în 2011, primul an în care brandul a fost prezent pe piaţa românească, a vândut 16 milioane de litri de apă, pentru ca în 2012 vânzările să crească la 55 de milioane de litri, fără să fie luate în consideraţie alte 10 milioane de litri, comenzi neonorate, spune omul de afaceri.