• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • România deschide un terminal de transbordare a cerealelor din Ucraina

    Violina Gorcinschi -

    Un terminal de transbordare a cerealelor ucrainene în România. Luna viitoare se va deschide un terminal de transbordare a cerealelor în apropierea stației Dornești (județul Suceava), la granița cu Ucraina. Potrivit lui Victor Gurdiș, reprezentantul Grupului Feroviar Român (GFR), într-o singură zi, vor putea fi procesate patru trenuri cu marfă.

    Eforturile pentru crearea unei infrastructuri convenabile pentru exportul produselor agricole ucrainene continuă. În cadrul unei întâlniri organizate între reprezentanții GFR, angajații Căilor Ferate Ucrainene (Ukrzaliznytsia) și transportatorii români și din Republica Moldova, ce a avut loc marți – 23 ianuarie, s-a anunțat deschiderea unui terminal de transbordare a cerealelor ucrainene lângă stația Dornești, a scris Agroportal. Victor Gurdiș a informat că, în șase ore, va putea fi procesat un tren cu marfă pe un ecartament de 1520 milimetri.

    Transbordarea cerealelor la granița cu Ucraina (foto: bani.md)

    Un terminal de transbordare a cerealelor la granița cu Ucraina

    În apropierea staţiei Dorneşti, județul Suceava, aflată la graniţa cu Ucraina, va începe în curând să funcţioneze un terminal pentru transbordarea cantităților de cereale. Reprezentantul companiei românești GFR, Victor Gurdiș, a anunțat acest lucru în cadrul unei întâlniri online dintre angajații „Ukrzaliznytsia” SA și transportatorii din România și Republica Moldova de marți – 23 ianuarie, a scris Rail.insider.

    Citește și: Ucraina și-a construit un ”port uscat” la granița cu România și Ungaria

    Potrivit lui Victor Gurdiș, terminalul ar trebui să fie operațional în februarie. Se presupune că va putea procesa, o dată la șase ore, un tren pe un ecartament de 1520 mm. În acest fel, vor putea fi procesate patru trenuri pe zi.

    Reprezentantul GFR a adăugat că, după deschiderea terminalului, transportatorul va putea primi marfa agricolă pe calea de 1520 mm şi le va reîncărca la staţia Dorneşti.

    După cum s-a raportat anterior, transferul de mărfuri prin trecerea Vadul-Siret-Dornești a crescut cu 42% anul trecut.

    Citește și: Ministerul Transporturilor: Culoar separat în Portul Constanța pentru cerealele din Ucraina


    Te-ar mai putea interesa

    Un mare lac, o sursă de apă pentru irigații, pe cale să dispară din cauza secetei Județul în care toată suprafața de porumb neirigat este compromisă din cauza secetei Anunțul unui șef APIA pentru toți fermierii care au cerut subvenții

    Ultimele știri

    Timac Agro – campanie în forță! Vaporul cu 18.000 de tone de Eurocereal 34 a ajuns în portul Constanța! Prețul grâului s-a prăbușit după noul raport USDA. Cât costă acum tona în portul Constanța Fermierii au depus proiecte de peste 550 de milioane de euro pentru investiții în irigații