• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • George Cățean, fermier: Cea mai vândută telemea din România este produsă în Germania

    Violina Gorcinschi -

    Cea mai vândută telemea din România este produsă în Germania. Piața brânzeturilor din România este acaparată de multinaționale, care își promovează și își vând bine produsele în magazinele din țară, în timp ce produsele locale sunt mai puțin văzute la raft. Toate aceste situații de pe piața internă indică faptul că producătorii autohtoni au nevoie de o mai bună organizare și de o implicare mai activă în relația cu marile lanțuri de retail și cu clienții.

    George Cățean, fermier din județul Brașov care împreună cu familia se ocupă de creșterea oilor și procesarea laptelui, a tras un semnal de alarmă în cadrul ediției de astăzi, joi – 28 martie, a emisiunii Agrostrategia de pe TVR 1, legat de poziția brânzeturilor locale pe piața românească. Producătorul local a spus că, în țara noastră, cea mai populară telemea nu este produsă în România, ci în Germania. Acesta a precizat că una dintre soluții este o organizare mai bună a producătorilor români, o colaborare mai bună cu lanțurile de retail din țară, dar și o informare mai bună a consumatorilor.

    „Dacă vorbim de nivel macro, strict pe piața brânzeturilor din România, putem vedea că primele trei locuri sunt ocupate de trei grupuri de companii, multinaționale, care ocupă aproape 40% oferta de brânzeturi pe care o avem astăzi în România. Tot un element important este și partea de informare pe care consumatorii trebuie să o aibă atunci când decis să aleagă un produs. Asta spun în contextul în care cea mai vândută telemea în România este produsă în Germania, ceea ce este un pic dezamăgitor, mai ales că noi am avea posibilitatea să vedem produsul local la raft”, a precizat George Cățean.

    Fermierul George Cățean: „Producătorii au nevoie de cooperative funcționale”

    Situația de pe piața brânzeturilor, o urmare firească a modului în care producătorii români au funcționat pe piață, indică o nevoie a fermierilor de a se organiza în grupuri, pentru a colabora în relația cu lanțurile de retail.

    Citește și: Satul cu cea mai gustoasă brânză. Oile pasc iarbă pe soluri sărăturate și bogate în minerale

    „În primul rând cred că trebuie o bună organizare la nivelul producătorilor și de mulți ani tot vorbim de forme asociative, de cooperative funcționale și procesare la nivel de fermă, de grup de producători. Asta facem noi, din 2014, când am fost primii fermieri care au fost invitați de un hipermarket important din România în a organiza o insulă de produse locale. Am dat curs. Îmi amintesc că, în urmă cu zece ani, la această invitație au fost chemați undeva la 15 producători. Din cei 15 producători doar cinci am dat curs invitației de față.Putem să vedem unde sunt ceilalți 10 producători, dacă mai există sau nu mai există”, a explicat producătorul în cadrul emisiunii Agrostrategia.

    În perspectiva fermierului din județul Brașov, există oportunități pentru producătorii autohtoni de a se dezvolta, a supraviețui pe piață și a-și vinde produsele.

    „Provocările sunt majore. În momentul în care tu, în calitate de producător, ești invitat să dai curs unei provocări, trebuie să dai curs. Noi deja încheiem al zecelea an de parteneriat cu un hipermarket și lucrurile merg bine, mai ales în contextul în care, din 2014 vedeam și intuiam această inițiativă, strategie pe care UE o pune la dispoziție de la Fermă la Furculiță, lanțurile alimentare scurte”, a spus fermierul din Brașov.

    Familia Cățean colaborează de 10 ani cu rețeau Carrefour unde a inițiat prima insulă de a producătorilor locali. Succesul relației cu Carrefour este datorat, potrivit fermierului, faptului că retailerul s-a adaptat la condițiile de producție ale micului furnizor, înțelegând sezonalitatea unor produse și cantitatea limitată ce poate fi livrată.

    Citește și: Cum sunt păcăliți românii care cumpără brânză din piețe și magazine

    „Relația este una bună pentru că a fost o comunicare bilaterală, s-a înțeles foarte bine profilul nostru, că lucrurile trebuie să fie adaptate capacităților noastre de producție. Și uitați că, într-un deceniu, am dovedit că se pot face. Mai mult, modelul a fost replicat și în alte județe, în alte orașe acolo unde acest lanț de supermarketuri este prezent. În momentul de față, cred că există peste 80 de producători care sunt prezenți în acest proiect pe care acest supermarket l-a inițiat acum zece ani”, a spus George Cățean.

    Agrostrategia, TVR 1. Invitat: George Cățean, Fermier din județul Brașov (28.03.2024)


    Te-ar mai putea interesa

    Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Fertilizarea castraveților cu îngrășăminte bio – 6 rețete simple Bursa ploilor – cât a plouat până astăzi în fiecare județ

    Ultimele știri

    Praful saharian, o problemă nouă în ferme. Cum sunt afectate culturile agricole Miei vânduți din portbagaj. Polițiștii au împărțit amenzi Secretar de stat – anunț de ultimă oră despre plata ajutorului de 100 de euro la hectar