• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Guvern: Noul termen la depunerea cererilor pentru ajutorul de minimis – 15 septembrie!

    Ramona Dascălu -

    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) prelungește termenul de depunere a cererilor pentru ajutorul de minimis pentru apicultură până la data de 15 septembrie, așa cum a anunțat încă de săptămâna trecută Agrointeligența – AGROINTEL.RO. Proiectul de hotărâre privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie – mai 2020 asupra sectorului apicol” se află pe lista proiectelor ce vor fi dezbătute în această seară, în ședința de guvern.

    Este a doua oară când acest proiect de hotărâre se află pe masa guvernului, asta după ce a fost prezentat în cadrul ședinței de Guvern din 19 august, în primă lectură, dar nu a fost aprobat pe motiv că, la fel ca în cazul altor acte normative ale MADR, nu a primit toate avizeze.

    Termenul până la care apicultorii români puteau aplica pentru această schemă de ajutor a fost stabilit inițial de ministerul Agriculturii ca 31 august. După ce Asociaţiei Crescătorilor de Albine din România (ACA) a solicitat prelungirea termenului de depunere cu cel puțin o lună de zile, conducerea MADR s-a conformat și a prelungit perioada în care pot fi depuse cererile pentru ajutorul de minimis cu doar două săptămâni însă și nu cu o lună de zile, așa cum au cerut apicultorii.

    Nu același lucru s-a întâmplat însă cu o altă cerință a Asociației Crescătorilor de Albine din România către minister, și anume cu eliminarea datei de referință pentru acordarea acestui ajutor de minimis. Cu toate că cerința privind înscrierea stupinelor până la 1 martie îi poate lăsa pe mulți stupari în afara programului, MADR nu a modificat acest lucru în proiectul de hotărâre ce urmează să fie adoptat astăzi, astfel că prevederea potrivit căreia apicultorii care solicită ajutor de minimis trebuie “să aibă familii de albine înscrise în baza de date națională apicolă la data 1 martie 2020, conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor și stupilor ” rămâne în vigoare.

    Ministerul Agriculturii a comunicat un cuantum de 25 de lei pe famila de albine pentru apicultorii români ca despăgubire pentru pagubele înregistrare în urma fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile precum secetă, grindină, ploi torenţiale sau vânt puternic manifestate în perioada martie – mai 2020.

    După ce va fi aprobată în ședința de guvern, hotărârea trebuie să fie apoi publicată în Monitorul Oficial și abia după aceea stuparii își pot depunere cererile și actele solicitate de Direcțiile Agricole Județene.

    Documente ce trebuie depuse de apicultori până la 15 septembrie

    Pentru a beneficia de ajutorul deminimis, beneficiarii depun la direcţiile pentru agricultură judeţene sau a municipiului Bucureşti cererea însoţită de următoarele documente:
    a) copie a BI/CI al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal;
    b) copie a atestatului de producător dacă e cazul;
    c) copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în cazul persoanelor juridice, precum şi copie a BI/CI al/a împuternicitului persoană fizică;
    d) dovadă cont activ bancă/trezorerie;
    e) copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară, eliberat de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a cărei rază teritorială se desfăşoară permanent activitatea stupinei;

    Cererea, însoţită de documente, poate fi transmisă la direcţiile pentru agricultură judeţene sau a municipiului Bucureşti şi prin fax sau poştă sau în format electronic prin e-mail. Verificarea sumelor rămase sau potenţial a fi primite prin schema de ajutor de minimis se realizează de către persoana împuternicită din direcţia pentru agricultură judeţeană sau a municipiului Bucureşti şi se comunică telefonic/fax sau în format electronic prin e-mail înainte de înregistrarea cererii.


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Tic-tac, tic-tac cu avansul APIA. Termen urgent pentru plata primei tranșe din subvenții Ce putem planta lângă sau sub un nuc

    Ultimele știri

    Mesaj din industria cărnii – ce se întâmplă cu prețul cărnii de porc de Sărbători Micii și salamurile din România – interzise în SUA și UK. Motivul pentru care s-au blocat exporturile Fermierul de pe Valea Trotușului care crește 8 vaci și produce o brânză specială, premiată la nivel mondial