Vinul Murfatlar, promovat cu fonduri europene
agrointeligenta.ro -Proiectul Asociației Producătorilor de Vin și Produse Vitivinicole Dobrogea este unul dintre cele 20 de proiecte aprobate săptămâna aceasta de Comisia Europeană, având ca scop promovarea produselor agricole în UE și țările terțe, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
În prezent, APVPV Dobrogea are următorii membri: Murflatlar România SA, Fermele Murfatlar SA, Vinuri Dobrogene SRL, Fruvisat SA, Viticola SA, Piatra Ostrov SRL, Fruvimed Medgidia SA, Murfatlar International Trading SRL. În cadrul asociației, cel mai cunoscut brand este cel al vinurilor Murfatlar.
Finanțare pe trei ani
Comisia Europeană a aprobat săptămâna 20 de programe destinate să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe. Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 46,5 milioane EUR, la care UE contribuie cu 23,3 milioane EUR.
Programele selectate acoperă diverse categorii de produse, cum ar fi produsele de calitate (DOP, IGP și STG), produsele ecologice, fructe și legume proaspete, vinuri, lapte și produse lactate, flori, fructe și legume prelucrate, cereale și orez procesate, etichetarea ouălor, precum și combinațiile de diferite categorii de produse. Țările terțe și regiunile vizate sunt: America de Nord, Rusia, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, India, America Latină, Norvegia, Azerbaidjan, Belarus și Turcia.
Reclame cu bani europeni
Măsurile finanțate pot consta în relații publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniază în mod deosebit avantajele produselor din UE, în special în ceea ce privește calitatea, siguranța și igiena produselor alimentare, calitatea nutritivă, etichetarea, bunăstarea animalelor sau metodele de producție care respectă mediul înconjurător.
Aceste măsuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente și târguri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicații geografice protejate (IGP) și specialități tradiționale garantate (STG), informațiile privind sistemele de calitate și de etichetare ale UE și privind agricultura ecologică, precum și campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse în regiuni determinate (v.c.p.r.d).
Finanțare europeană de până la 50%
UE finanțează până la 50 % din costul acestor măsuri (până la 60 % în cazul programelor de promovare a consumului de fructe și legume în rândul copiilor sau în cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de băuturi alcoolice și la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de către organizațiile profesionale sau interprofesionale care au propus programele respective și, în unele cazuri, de asemenea, de către statele membre în cauză.
Pentru a participa, organizațiile profesionale interesate își prezintă propunerile statelor membre — există două perioade de depunere. Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selecționat, împreună cu o copie a fiecărui program. După aceea, Comisia evaluează programele și decide dacă acestea sunt eligibile.